Slechte staat
2: Veel glas is in dermate slechte staat dat op zoek gaan naar een vervangende ruit de enige optie is. Afhankelijk van het model kan dit, als je geluk hebt goedkoop uitvallen, vaak echter zijn de ruiten zo goed als onvindbaar en/of onbetaalbaar.
Schade
1: Glas / autoruit kan door de jaren heen ernstig bekrast zijn. Wat door gebruik van glas polijsten een hele fraaie oplossing biedt. Schade door verkeerd ijskrabben, schuurschade, slijpschade van wisserbladen (ook wel engelvleugels genoemd) of zandstraalschade tijdens een restauratie zijn veel voorkomende problemen
Nieuw glas
3: Nieuw glas heeft bovendien niet meer de originele merkstempel, een detail dat veel oldtimerliefhebbers belangrijk vinden. Krassen in het glas / autoramen kan een hinderlijk en lelijke uitstraling geven aan jouw auto. Of zelfs in zichtveld APK afkeur zijn. Glaspolijsten is ook een ideale oplossing voor chemie vlekken in glaswerk, zoals beton chemie.
specialistisch werk
5: Via gespecialiseerd handwerk wordt onzichtbaar een laagje glas van de ruit verwijderd waardoor krassen verdwijnen. Vakkundige uitvoering zorgt ervoor dat er geen sporen van de behandeling zichtbaar zijn op het glas. Afhankelijk van de schade kan een herstelgraad tot 100% bereikt worden. Resultaat zal minimaal 80-85 % herstel verwezenlijken.
Glas polijsten is een kunst.
effecten
6: Kenmerken is inschatten van moeilijkheidsgraden bij glas polijsten is van groot belang daar een verkeerde aanpak met zekerheid het glas onherstelbaar zal beschadigen. Lenseffecten, vervormingen en doffe plekken in de autoruiten zijn vaak het resultaat van slecht polijstwerk.
Alternatieven is een veel gebruikte manier van de ruiten vervangen. Echter is dit niet altijd de oplossing vanwege risico op lakschade, elektronica schade (denk aan sensoren/camera’s) Kalibratie fouten, Kabelbreuk(en) in A-Stijl.
Na glas polijsten kan er ook nog een waterafstotende autoruit coating geplaatst worden. Tevens is het advies om de betere merk wisser te bladen te gebruiken. Goedkope wisserbladen leidt vaak tot schade.